Nokia River Golf Ry:n ja River Golf Oy:n hallitusten tiedote

”Piirongin laatikkoon” unohtuneiden Riverin osakkeiden etsintä jatkuu – Tunnetko jonkun, jolla on River Golf Oy:n osake käyttämättömänä?

Uusi golfkausi on alkamassa ja golfbuumi koko Suomessa näyttäisi jatkuvan. Nokia River Golfissa pelattiin viime kaudella ennätysmäärä: startteja kertyi reilut 102 000. Määrä on toiseksi eniten koko Suomessa. Viime kaudesta opitun perusteella näyttää myös siltä, että pystymme organisoimaan pelikauden turvallisesti.

Vuosittainen maksu Nokia River Golfiin koostuu jäsenmaksusta, kausimaksusta ja mahdollisesta vuokrapelioikeuteen liittyvästä maksusta. Hinnat tälle kaudelle löytyvät täältä. Maksut vahvistaa vuosittain Nokia River Golf ry:n kaikille jäsenille avoin syyskokous.

Jäsenen pelaaminen edellyttää joko osakkeen omistamisen tai vuokraamisen kautta hallinnassa olevaa pelioikeutta. Poikkeuksen tästä muodostavat seuran ammattilaiset, juniorivalmentajat sekä ensimmäisen kauden aloittelijat.

Aiemmin on kampanjaluontoisesti annettu vapautuksia mm. Rock kentän valmistumisen jälkeen taataksemme riittävän tulovirran jäsen- ja kausimaksujen muodossa.

Kasvanut pelaaja- ja jäsenmäärä Riverissä tarkoittaa myös sitä, että mahdollisimman moni River Golf Oy:n osakkeista tulee saada aktiiviseksi osakkeisiin sidottujen pelioikeuksien vuoksi. Riverissä on 2055 osakkeisiin sidottua aikuisen pelioikeutta ja jokaiseen osakkeeseen kuuluu myös alle 21-vuotiaan ns. junioripelioikeus. Opiskelijat saavat 27 ikävuoteen saakka pelata junioripelioikeudella.

Osakkeen omistajat voivat vanhaan tapaan jättää osakkeensa käyttämättömät pelioikeudet toimistolle vuokrattavaksi.

Osakkeita unohtuu käyttämättömiksi esimerkiksi osakkeita hankkineiden yritysten lopettaessa toimintansa, liiketoimintakaupoissa sekä henkilöosakkaiden ikääntyessä ja elämänmuutoksissa, joissa aikanaan hankittu golfosake jää vastikkeettomana unohduksiin. Jos tunnet tällaisen passiivisen osakkaan tai tiedät mistä ”nukkuvan osakkeen” voisi löytää, vinkkaa asiasta NRG:n toimistolle, puhelin 03 340 0234.

Haluamme varmistaa Riverin jatkuvan kehittämisen ja jäsenten lukumäärän optimoinnin sille tasolle, joka mahdollistaa myös investoinnit. Nyrkkisääntönä suomalaisella golfkentällä on, että optimaalinen jäsenmäärä 18-reikäistä golfkenttää kohden on n. 1000 jäsentä. Silloin talous ja pelivuorojen saatavuus ovat tasapainossa.

Iloisin kevätterveisin

Nokia River Golf ry:n hallitus