NRG:n seniorien toimintakertomus 2017

Nokia River Golfin senioreilla on jälleen ollut yksi virkeä ja värikäs kausi takana. Alla oleva NRG senioreiden toimintakertomus 2017 raottaa ovea senioreiden kauden 2017 toimintaan ja tapahtumiin.

Jäsenistö

Nokia River Golf ry:n jäsenistön kokonaismäärä oli 2.10.2017 1767 jäsentä. Näistä seniorinaisia oli 352 ja seniorimiehiä oli 651.

Seniorien suhteellinen osuus muihin pelaajiin nähden kasvoi vuoden 2017 alusta, koska miesten seniori-ikä aleni 55 vuodesta 50 vuoteen. Seniorien osuus muista pelaajista oli 56,7 %.

Senioritoimikunta

Senioritoimikunnan vuonna 2017 ovat muodostaneet:  Jorma Koskelainen, puheenjohtaja, Tuula Kankaanpää, rahastonhoitaja, Mervi Järvinen, jäsen, Eija Myllymäki, jäsen, Reijo Korpela, jäsen, Matti Horppu, jäsen, Esko Kokkonen, jäsen ja Harri Miettinen, jäsen.

Vuoden aikana pidettiin kolme virallista kokousta.

Talvikausi 2017

Talvikautena on ollut mahdollisuus harjoitella Kolmenkulman Golf Sky:ssa pro Juha Pentikäisen johdolla. Myös Messukylän Golf Daddy:ssä on ollut varattuna senioreille harjoittelupaikka.

Kausikilpailutoiminta

Varsinaiset kausikisat pelattiin 15.5. – 11.9.2017 välisenä aikana pidetyillä neljällätoista kisalla. Keväällä ja syksyllä pelatuista seitsemästä kisasta laskettiin kullekin pelaajalle neljästä parhaasta kisasta saadut sijoituspisteet. Pistelaskusta huolehti Jouni Tuokkola. Kilpailusarjoina olivat naisilla ja miehillä pistebogey-sarjat sekä naisten- ja miesten lyöntipelisarjat.

Kaudella pelatun reikäpelin järjestelyistä vastasi Reijo Korpela.

Tulokset:

Naisten N70v  pb

1. Marja Valkama, 47p., 2. Riitta Mattinen 46p. ja 3. Terttu Jalkanen 36p.

Tuloksen sai 13 pelaajaa.

Naisten N50v pb

1. Sirkka-Liisa Horppu, 44p. 2. Tuula Kankaanpää 40p. ja 3. Raili Kankaanpää 40p.

Tuloksen sai 23 pelaajaa.

Naisten lyöntipeli

1. Marja Valkama, 81p., 2. Riitta Mattinen 69p. ja 3. Tuula Kankaanpää 69p.

Miehet 70v pb

1. Matti Riihijärvi 64p., 2. Esko Rantanen 64p. ja 3. Taavi Kirves 63p.

Tuloksen sai 40 pelaajaa.

Miehet 50v pb

1. Ilari Late 55p., 2. Aarne Rantanen 54p. ja 3. Reijo Korpela 53p.

Tuloksen sai 40 pelaajaa.

Naisten reikäpelin voitti Eija Myllymäki. Miesten reikäpelin sarjan M70 voitti Jussi Avellan ja sarjan M50 Kari Koiviola.

NRG:n mestaruuskilpailut 19.-20.8.2017

Naiset 50v

1. Sini-Päivi Aaltonen 172, 2. Ilona Kauppinen 172 ja 3. Marja Virtanen 175.

Sarjaan osallistui 14 pelaajaa.

Naiset 60v

1. Eija Myllymäki 192, 2. Helena Hiilivirta 193 ja 3. Marja Hauta-Heikkilä 913.

Sarjaan osallistui 6 pelaajaa.

Naiset 70v

1. Marja Valkama 193, 2. Marjo Unkila 200 ja 3. Terttu Jalkanen 219

Sarjaan osallistui 3 pelaajaa.

Miehet 50v

1. Marko Mäkelä 155, 2. Harri Rasimus 159 ja 3. Pertti Leppäkoski 159.

Sarjaan osallistui 34 pelaajaa.

Miehet 60v

1. Jorma Rantanen 159, 2. Jyrki Hiilivirta 160 ja 3. Kari Koiviola 162.

Sarjaan osallistui 31 pelaajaa.

Miehet 70v

1. Jussi Avellan 147, 2. Erkki Ripatti 157 ja 3. Hannu Helin 160.

Sarjaan osallistui 19 pelaajaa.

Miehet 80v

1. Rauno Pulli 181, 2. Simo Kaivola 188 ja 3. Seppo Venäläinen 208.

Sarjaan osallistui 6 pelaajaa.

Seuraottelut

Nokia River Golfin seniorit tekivät seuraottelumatkan Hämeenlinnan Everstin kentälle 20.7.2017. Seuraottelussa pelasi 44 riveriläistä ja 50 everstiläistä senioria. Aulanko Golffin seniorit tekivät vastavuoroisesti pelimatkan riverille 29.8.2017. Pelitapahtumassa oli mukana 58 riveriläistä ja 36 everstiläistä pelaajaa. Pelitapahtumat, joista kummastakin pelistä laskettiin kymmenen parhaan miehen ja viiden parhaan naisen pisteet yhteen, voitti niukasti riverin seniorit.

Etelä-Pohjanmaan Golfkerhon seniorit tekivät pelimatkan riverille 20.- 21.9. 2017. Ensimmäinen päivän pelitapahtumassa pelasi 36 jäsentä kummastakin seurasta. Seuraotteluun laskettiin yhteen neljän parhaan miehen ja naisen pisteet. Ottelun voitti riveriläiset.

Perinteisessä neliseuraottelussa NRG-TG-LPG-GPi Riveriläiset olivat neljänsiä. Ottelun järjestelyvastuu oli Golf Pirkkalalla.

MID-Seniorit Ryder-Cup

Perinteinen Midit vs. Seniorit kisa pelattiin 13.9.2017. Seniorit voittivat kisan 6,5 – 3,5. Naisten osuus oli 3-1 ja miesten 3,5 – 2,5. Naisten joukkueessa pelasivat Sini-Päivi Aaltonen, Sirpa Heiskanen, Annemari Hallamaa, Maija Halme, Riitta Mattinen ja Eila Rantanen sekä miesten joukkueessa pelasivat Harri Rasimus, Jorma Rantanen, Jyrki Hiilivirta, Martti Jalkanen, Aarne Rantanen, Hannu Rusanen, Hannu Helin sekä Taavi Kirves.

Kilpailun järjestelyistä vastasivat Harri Miettinen ja Eija Myllymäki.

Suomen Golfsenioreiden mestaruuskilpailut

Porvoossa Kullo Golffissa 15.8.2017 pidetyssä kilpailussa Suomen mestaruuden sarjassa M75 voitti seuramme  Erkki Ripatti. Joukkuekilpailussa joukkueella Erkki Ripatti, Jaakko Horttanainen ja Jussi Avellan riveriläiset tulivat kolmansiksi.

Suomen seniorien   haastajatour  M75

Haastajatourin M75 sarjan voitti ylivoimaisesti maksimipistein seuramme Erkki Ripatti voittamalla viidestä käydystä kisasta neljä.

Seniorimatkat

Seniorit tekivät pelimatkan Baltiaan 23.5.- 26.5.2017. Matka aloitettiin illalla ja yö vietettiin Viking XPRS:n hyteissä. Seuraavana päivänä pelattiin Pärnu Bay Golf Links-kenttä. Seuraavat kaksi yötä yövyttiin Riikan Radison Blu Hotel Latvijassa. 25.5. tutustuttiin oppaan johdolla Riikaan sekä pelattiin Ozo Golf-kenttä.

Paluumatkalla 26.5. tutustuttiin oppaan johdolla Turaidan linnaan Siguldassa. Matkalle osallistui 40 riverin senioria. Matkaemäntänä toimivat Tuula Kankaanpää ja Mervi Järvinen sekä kisojen tuomarina Matti Horppu.

Kesämatkana tehtiin jo aiemmin mainittu seuraottelumatka Hämeenlinnan Everst-kentälle 20.7.2017.

Senioreiden osallistuminen 2017 kilpailuihin

Vuoden 2017 toimintaympäristö oli vuonna 2017 säiden puolesta haastava. Kenttämestari Teemu Lehtimäki kertoi toimineensa Riverillä vuodesta 1990 lähtien. Lehtimäen mukaan kulunut kausi on ollut säiden puolesta huonoin hänen toimikautensa aikana.

Kausikisojen pelaajamäärä vuonna 2017 pysyi vuoden 2016 tasolla eli 944 pelaajassa. Vuoden 2016 määrä oli 961 pelaajaa. Näistä kevätkaudella tuli 501 pelisuoritusta ja syyskaudella 443 pelisuoritusta.

Kauden aikana pelatuissa smile-kisoissa pelasi yhteensä 301 pelaajaa. Nousu vuoden 2016 237 pelaajasta oli merkittävä.

Kausikilpailumaksu pelikierrokselle oli 7 euroa. Maksu piti sisällään tulospalvelun, välipalatarjoilut sekä palkinnot.

Muu toiminta

Seniorit osallistuivat keväällä muuttotalkoisiin, josta saatiin huomattavaa taloudellista apua senioritoimintaan.

Seniorit ovat osallistuneet kesällä pidettyihin Rock- ja River-kentän paikkaustalkoisiin. Senioreita on ollut kentällä myös valvojan tehtävissä mukana.

Joonas Koskisen johdolla pidettiin 7.6.2017 senioripäivä teemalla ”Golffarin kuntoharjoittelu ja lihashuolto”. Käytännön järjestelyistä vastasi Esko Kokkonen

NRG:n kuntoryhmä jatkaa kuntoharjoittelua Kuntotehdas Punaisessa Ovessa Nokialla.

Nokia River Golf ry
Senioritoimikunta

NRG 2017 mestiksien miesten 80v-
sarjassa nähtiin pelaajien kesken iloista kisatunnelmaa !

Kategoriassa Ajankohtaista