laatuseuraLogo

NRG senioreiden toimintakertomus 2018

Nokia River Golf ry/seniorit                                                                                                                       26.10.2018

NRG seniorien toimintakertomus 2018

Jäsenistö
Nokia River Golf ry:n jäsenistön kokonaismäärä oli 25.10.2018 1790 jäsentä. Näistä seniorinaisia 356 ja seniorimiehiä 667. Seniorien suhteellinen osuus koko seuran jäsenistöstä on pysynyt kutakuinkin viimevuotisella tasolla, ollen noin 58%.

Senioritoimikunta
Senioritoimikunnan vuonna 2018 ovat muodostaneet: Risto Turunen, puheenjohtaja, Sinetta Jaakkola, rahastonhoitaja, Matti Horppu, jäsen, Mervi Järvinen, jäsen, Esko Kokkonen, jäsen, Ilari Late, jäsen, Jorma Lehto, jäsen ja Eija Myllymäki, jäsen. Vuoden aikana pidettiin kuusi virallista kokousta.

Talvikausi 2018
Talvikautena on ollut mahdollisuus harjoitella Kolmenkulman Golf Sky:ssa pro Juha Pentikäisen johdolla. Myös Messukylän Golf Daddy:ssä on ollut varattuna senioreille harjoitusmahdollisuus.

Kausikilpailutoiminta

Varsinaiset kausikisat pelattiin 14.5.-10.9.2018 välisenä aikana pidetyillä neljällätoista kisalla, joissa pelikierroksia tuli yhteensä 1031. Keväällä ja syksyllä pelatuista seitsemästä kisasta laskettiin kullekin pelaajalle neljästä parhaasta kisasta saadut sijoituspisteet. Pistelaskusta huolehti Matti Horppu. Kilpailusarjoina olivat naisilla ja miehillä pistebogey-sarjat sekä naisten ja miesten lyöntipelisarjat.

Tulokset:

Naiset 70v pb

1. Sirkka-Liisa Horppu 44p, 2. Marja Valkama 41p, 3. Riitta Mattinen 38p

Tuloksen sai 15 pelaajaa.

Naiset 50v pb

1. Eeva-Liisa Järvelä 40p, 2. Pirjo Nikander 38p, 3. Tuula Kankaanpää 38p

Tuloksen sai 22 pelaajaa.

Naiset lyöntipeli

1. Marja Valkama 79p, 2. Sirkka-Liisa Horppu 70p, 3. Tuula Kankaanpää 60p

Tuloksen sai 31 pelaajaa.

Miehet 70v pb

1. Antti K. Järvelä 59p, 2. Kauno Mäkelä 54p, 3. Martti Jalkanen 49p

Tuloksen sai 40 pelaajaa.

Miehet 60v pb

1. Aarne Rantanen 56p, 2. Jukka Haukijärvi 54 p, 3. Risto Turunen 53p

Tuloksen sai 32 pelaajaa

Miehet 50v pb

1. Ari Koski 82p, 2. Jyrki Marttunen 77p, 3. Kari Yli-Tuomi 66p

Tuloksen sai 11 pelaajaa

Miehet lyöntipeli

1. Taavi Kirves 69p, 2. Jorma Rantanen 67p, 3. Hannu Rusanen 57p

Tuloksen sai 38 pelaajaa.

Naisten senioreiden reikäpelimestaruuden voitti Sini-Päivi Aaltonen. Miesten reikäpelin sarjan M70 voitti Martti Jalkanen ja sarjan M50 Hannu Rusanen. Seniorien reikäpeleihin osallistui 38 pelaajaa. Kaudella pelattujen seniorien reikäpelimestaruuksien järjestelyistä vastasi Esko Kokkonen.

NRG mestaruuskilpailut 17.-19.8.2018 tulokset

1. Simo Kaivola 193, 2. Rauno Pulli 195, 3. Seppo Venäläinen 207

Sarjaan osallistui 8 pelaajaa

Pirkanmaan seniorimestaruuskilpailut 5.9.2018
Pirkanmaan seniorimestaruuskilpailut käytiin loistavissa olosuhteissa Riverin Rock-kentällä 5.9.2018. Kisaan osallistui 76 golfaria kuudesta pirkanmaalaisesta golfseurasta. Kaikki sarjat pelattiin 18 reiän scratch-pelinä. Tulokset muodostuivat seuraavasti:

Naiset 50v

1. Annemari Hallamaa NRG 82, 2. Sari Leppäkoski NRG 84, 3. Elina Viinikka NRG 84

Naiset 60v

1. Airi Kärki GPi 89, 2. Eila Rantanen NRG 90, 3. Marja Valkama NRG 93

Miehet 50v

1. Markku Parviainen GPi 77, 2. Jukka Lintula GPi 77, 3. Harri Rasimus NRG 77

Miehet 60v

1. Markus Heikkilä GPi 79, 2. Urpo Tapiola LGV 79, 3. Matti Ikävalko NRG 80

Miehet 70v

1. Taavi Kirves NRG 80, 2. Jussi Avellan NRG 81, 3. Heimo Pöyry LGV 85

Näiden lisäksi palkittiin kisan parhaat hcp-tulokset sekä naisissa että miehissä. Palkituiksi tulivat Annemari Hallamaa NRG 68 ja Urpo Tapiola LGV 68.

Joukkuekisassa olivat mukana kolme seuraa. Tuloksiin laskettiin seuran kahden parhaan mies- ja yhden naispelaajan scr-tulos. Tulokset muodostuivat seuraavasti:

1. NRG 238, 2. GPi 245, 3. LGV 254

Seuraottelut
Nokia River Golfin seniorit pelasivat seuraottelun viime vuotiseen tapaan Aulanko Golfin senioreita vastaan. Seuraottelu kokonaisuudessaan oli kaksiosainen, joista ensimmäinen osa pelattiin Riverin Rock-kentällä 6.7.2018 ja toinen osa Aulangon Eversti-kentällä 14.8.2018. Kummassakin tapahtumassa oli noin 80 senioria puolet kummastakin seurasta. Molemmissa kisoissa tuloksiin laskettiin kummankin seuran kymmenen parhaan miehen ja viiden naisen pisteet yhteen. Tällä kerralla niukan voiton vei Aulangon joukkue.

Pohjanmaan seniorimatkalla pelattiin Etelä-Pohjanmaan Golfkerhon senioreita vastaan 22.8.2018 joukkuekisa, jossa parhaiden pb-tulokset huomioitiin. Isäntäseura kotikentällään voitti ottelun.

Perinteisessä neliseuraottelussa NRG-TG-LGV-GPi Tammer-Golfissa 8.8.2018 Riverin joukkue oli kolmas.

Suomen Golfsenioreiden (SGS) kilpailut
Touko-syyskuun golfkauden kuluessa riveriläisiä on osallistunut ilahduttava runsas joukko, 32 pelaajaa, Suomen Golfsenioreiden laajaan kisakauteen eri kentillä eteläisessä Suomessa.

Parhaiten menestyivät Erkki Ripatti, 1.sija M75Tour Finaali Linnagolfissa sekä reikäpelin SM 2.sija M75 EGS-kentällä ja Pekka Lindeman reikäpelin SM 1.sija M60 EGS-kentällä sekä 3.sija M60Tour Finaali Linnagolfissa.  Lisäksi NRG:n naisjoukkue, Ilona Kauppinen, Sini-Päivi Aaltonen, Marja Virtanen ja Maarit Salomaa, sijoittui upeasti kolmanneksi N50 joukkue-SM kisassa Hyvinkäällä. Näiden lisäksi NRG:n seniorit saivat useita palkintosijoituksia ja hyviä suorituksia monissa SGS:n kisoissa kauden aikana.

Seniorimatkat
Perinteistä seniorien kevätmatkaa yritettiin toukokuussa Ruotsiin, mutta jouduttiin peruuttamaan vähäisen ilmoittautumismäärän johdosta.

Kesän kuluessa heinäkuussa tehtiin jo aiemmin mainittu seuraottelumatka Hämeenlinnaan Aulanko Golfin Eversti-kentälle. Matkaan osallistui noin 40 riveriläistä.

Elokuussa 22.-23.8.2018 teimme pelimatkan pohjanmaalle, ensin Ruuhikosken kentälle Etelä-Pohjanmaan Golfseuran vieraaksi ja sieltä matkasimme Lappajärvelle, jossa majoituimme Kivitipun hotelliin. Seuraavana päivänä pelasimme Järviseudun Golfseuran kentän isäntiemme miellyttävässä seurassa. Lounastimme golfklubilla ja sen jälkeen meille esiteltiin Alvar Aallon toimintaa ja tuotantoa Alajärven kaupungissa. Matkalle osallistui 40 riveriläistä.

Senioreiden osallistuminen 2018 kilpailuihin
Vuoden 2018 toimintaympäristö oli säiden puolesta erittäin onnistunut. Pelikausi käynnistyi aikaisin kevään lämmössä, sadepäiviä koko kauden aikana oli varsin vähän ja kausi jatkui pitkälle syksyyn.

Kausikisojen pelaajamäärä kasvoi edellisvuosista noin sadalla pelaajalla ollen 1031 pelisuoritusta. Näistä kevätkaudella tuli 566 kierrosta ja syyskaudella 465 pelikierrosta.

Kauden aikana pelatuissa  kuudessa Smile-kisassa tuli yhteensä 203 pelisuoritusta, mikä on jonkin verran vähemmän kuin edellisvuosina.

Kilpailumaksu kausikisoihin oli 8 euroa, mikä sisälsi tulospalvelun, väliaikatarjoilun ja palkinnot. Smile-kisoihin kilpailumaksu oli 12 euroa, mikä edellisten lisäksi sisälsi keittolounaan pelin jälkeen.

Muu toiminta
Seniorit osallistuivat vapaaehtoisina merkittävästi ja runsaslukuisesti kesäkuussa River Golfissa pidettyyn NRG Open-kisaan, mikä sai osakseen erittäin hyvät arvostelut laajasti.

Lisäksi senioreita on kauden kuluessa ollut mukana kentän valvojan tehtävissä.

NRG:n kuntoryhmä on jatkanut kuntoharjoittelua Kuntotehdas Punaisessa Ovessa Nokialla.

NRG senioritoimikunta

Kategoriassa Ajankohtaista