laatuseuraLogo

NRG SENIOREIDEN TOIMINTAKERTOMUS 2012

NOKIAN RIVER GOLF RY:N SENIORIT 1.11.2012

NRG SENIORIEN TOIMINTAKERTOMUS 2012

Jäsenistö Vuoden lopun 2012 Nokia River Golf ry:n jäsentilaston mukaan seniorijäseniä on 674, naisia 287 ja miehiä 387 eli noin 38 % seuran jäsenistöstä on senioreja, määrä on kasvamaan päin sillä v.2008 osuutemme oli 32 %. Edellisestä vuodesta seniorien osuus on lisääntynyt viidellätoista poistuma huomioiden.

Senioritoimikunta Senioritoimikuntaan toimintavuonna 2012 ovat kuuluneet puheenjohtajana Jaakko Horttanainen, rahastonhoitajana Matti Vesala ja jäseninä Jorma Koskelainen, Reijo Korpela, Kari Palo-oja, Marja Valkama ja Sirkka Vesala. Toimikunta kokoontui kauden aikana viisi kertaa.

Talvikausi Kausi alkoi jo alkutalvella Käyttöauto Greenin talviharjoitteluhallissa. Tiistaiaamuisin joulukuun alusta lumien sulamiseen saakka seniorijäsenillä oli käytössään omatoimisesti tapahtuvaan lyönti-, puttaus ja lähipelia varten oma harjoitustunti. Senioreille nimetyn harjoitusajan lisäksi hallissa kävi lukuisa määrä paremmin sopivalla omalla ajallaan harjoittelijoita ja lisäksi tammikuusta alkaen suuri määrä senioreja hio, opetteli lyöntitekniikkaansa pro Juha Pentikäisen ohjauksella. Hallissa ja osin myös Nokialla Golfaamossa tehtyjä suorituskertoja kertyi harjoitusvuoroilla noin 250, omalla ajalla noin 100 ja ohjattuna noin 180 eli yhteensä yli 500 harjoitustapahtumaa.

Kausikilpailu Perinteeksi muodostunut kausikilpailu golfattiin maanantaisin, seitsemän kisaa kevät- ja syyskaudella. Heinäkuun alussa oli kahden viikon pelitauko. Kilpailumuotona oli pistebogey ja uutena kisana sarjoissa naiset ja miehet omanaan scr-kilpailu viikkokisan tuloksista laskien. Maanan-taikisojen tulosten mukaan parhaat palkittiin sijoituspisteillä, N- ja M70-sarjoissa kuusi parasta (7,5,4, jne) ja M55 sarjassa kymmenen parasta (11,9,8, jne) sai pisteitä. Kevät- ja syyskauden neljän parhaan kisan sijoituspistekertymä muodosti kausikisan tuloksen. Scr-kilpailussa tulokseen lasket-tiin neljä kevät- ja syyskauden parasta scr- tulosta kentästä riippumatta.

Tulokset:

Naiset N50

1. Tuula Kankaanpää 37 2. Marja Valkama 32 3. Eeva-Liisa Järvelä 31 23 sai tuloksen

Miehet M55 1. Martti Jalkanen 55 2. Taavi Kirves 49 3. Markku Nurmi 42 37 sai tuloksen

Miehet M70 1. Jaakko Horttanainen 48 2. Reijo Saarenpää 42 3. Esko Laine 24 23 sai tuloksen

SCR Naiset 1. Marja Valkama 748 2. Marjo Unkila 768 2 sai tuloksen

SCR Miehet 1. Jaakko Horttanainen 635 2. Taavi Kirves 638 3. Jussi Avellan 648 12 sai tuloksen

Kilpailusuorituksia kertyi Naiset; 254, Miehet M55; 359, Miehet M70; 248, yhteensä 861. Keskimäärin kilpailua kohti 61,5 osanottajaa eli kasvua edelliseen kauteen (osanottajia 51/vk) noin 20% .

Smile-kilpailut Kauden alussa ja lopussa pidettiin erilliset ”smile-kisa” -jakso, joissa osanottajia yhteensä 98.

NRG-mestaruuskilpailut 25-26.08.2018 Seniorien mestarit ja sijoittuneet:

Naiset N50 1. Marja Virtanen 172 2. Sini-Päivi Aaltonen 182 3. Annemari Hallamaa 195 Osanottajia 9

Naiset N60 1. Eeva Suominen 193 2. Marjo Unkila 196 3. Marja Valkama 198 Osanottajia 10

Miehet M55 1. Jorma Rantanen 168 2. Ari Hallamaa 171 3. Jaakko Hilska 171 4. Seppo Luoto 171 Osanottajia 29

Miehet M65 1. Pekka Kuusisto 165 2. Martti Jalkanen 169 3. Taavi Kirves 170 Osanottajia 19

Miehet M70 1. Jaakko Horttanainen 164 2. Pentti Vilberg 186 3. Markku Huostila 190, Osanottajia 8

Miehet M75 1. Simo Kaivola 201 2. Hannu Heikkilä 205 3. Seppo Venäläinen 212 Osanottajia 7. Mestaruuskilpailuihin osallistui 82 senioria.

Pirkanmaan seniorimestaruuskilpailut Tammer-Golfin kentällä 6.9.2012

NRG:n sijoittuneet Naiset N60 1. Eeva Suominen, tulos 96, 6. Marjo Valkama 101, osanottajia 11

Naiset N50 1. Marja Hauta- Heikkilä, tulos 93, 2. Sari Leppäkoski 95, 3. Annemari Hallamaa 103, osanottajia 3

Miehet M55 1. Markku Ristikaarto TG, tulos 83, osanottajia 17, ei edustajaa NRG:stä

Miehet M65 1. Eero Rautio TG, tulos 74, osanottajia 12, ei edustajaa NRG:stä

Miehet M70 1. Pekka Tolvanen TG, tulos 80, 3. Jaakko Horttanainen NRG 88, 5. Simo Kaivola91, 11. Markku Huostila 97, osanottajia 19. Kilpailuihin osallistui 62 senioria, NRG:stä 8.

Joukkuekilpailun voitti TG tulos 250, 2. IkG 269, 3 NRG 271

Seuraottelut Rauman Golf seniorit vieraili 25.6.2012 River-kentällä ja samalla käytiin NRG-RG seuraottelu. Otteluun laskettiin kymmenen parhaan pistebogeytuloksesta, kolme naista ja seitsemen miestä.

Tulos: NRG 374 – RG 355. Sari Leppäkorpi oli NRG:n paras nainen tuloksella 39, RG:n paras oli Anna-Kaarina Laine 39, miehistä NRG:n paras oli Markku Nurmi 44 ja RG:n paras Kalevi Mäntynen 39.

Pirkanmaan seniorien 4-seuraottelu NRG-TG-LGV-GPi golfattiin River kentällä 8.8.2012.

Ottelu käytiin uusitunein säännöin, joukkueessa oli neljä naista ja kahdeksan miestä, sarjajaot ja pelimuodot noudattivat SGS:n käyttämiä. Sarja/pelimuotoryhmissä golfasi jokaisesta seurasta yksi jäsen ja lähtöryhmän paras sai 4 pistettä ja muut 3,2,1 sijoituksen mukaan.

Tulokset; 1. TG 36, 2. NRG 33, 3. LGV ja GPi 25.

NRG:n edustajista voitti ryhmänsä Marja Virtanen, Sari Leppäkorpi ja Raili Koskelainen.

MID-Seniorit Ryder-Cup Ottelu pelattiin 8. miehen ja 6. naisen voimin 1.8.2012. Miehet tasan 3 – 3.

Naisten peli MID- SEN 4 – 0.

Miehissä voittivat pari Kari Koiviola/Erkki Ripatti foursome-pelin, Pekka Kuusisto ja Taavi Kirves bestball-pelin ja Martti Jalkanen pb-hcp pelin.

Suomen Golfseniorien kesäkilpailut

Finnish Senior Tour, M55, tasoitusraja alle 7, kisoissa ei osanottajia NRG:stä

Haastajatour, viisi osa kilpailua Pickala, Nordcenter Bent, Gumböle, Espoon Golf, Botnia Golf ja Iitin Golfseura, alkukilpailut,

Miehet M55; tasoitusraja 6-15, ei osanottajia NRG:stä

Miehet M65; tasoitusraja 0-20, osanottosuorituksia 82, sijalla 49. Jussi Avellan

Miehet M70; tasoitusraja 0-20, osanottosuorituksia 75, sijalla 5. Jaakko Horttanainen, 19. Reijo Saarenpää, mukana myös Kauno Mäkelä.

Jaakko Horttanainen sijoittui yhdeksänneksi SGS:n M70 sarjan rankingissa v.2012

Aluetour, tasoitusraja naiset 12-36 ja miehet 8-36, Alue 3 kentät Aulanko, Messilä, Tampere, alkukilpailut:

Naiset N50; sijoitus 5. Annemari Hallamaa, 10. Päivi Viitanen, 22. Eija Myllymäki, 26. Anneli Laaksomaa, osanottosuorituksia 52

Miehet M55; 14. Mikko Loikkanen, 35. Kari Sjöman, 37. Arto Peltomaa, osanottajia 100

Miehet M65; 10. Mauno Ylivakeri, 36. Pertti Paavola, 44. Martti Jalkanen, osanottajia 159

Suomen Golfseniorien Suomenmestaruuskilpailut

NRG-senioreilla runsain osanotto kautta aikain: Espoo Ring Side Golf: Naiset N50; Sijoitus; 19. Marja Virtanen, 28. Eija Myllymäki, 30. Sini-Päivi Aaltonen, 35. Maija Halme, 43. Annemari Hallamaa ja 44. Saila Metsä-Ketelä, osanottajia 46.

Sarja N65; 18. Eeva Suominen 18, osanottajia 23.

Salo Golf, Sarja M65; 8. Jussi Avellan , 36. Martti Jalkanen ja mukana myös Pekka Kuusisto, 93 osanottajaa

Lahti Golf: Sarja M70; 36. Reijo Saarenpää, mukana myös Jaakko Horttanainen, 72 osanottajaa.

Sarja M75; 42. Simo Kaivola, 52 osanottajaa.

Seniorimatkat Kevät avattiin tutusti ostos- ja golfmatkalla Viron Tallinnaan. Kentät Niitvälja-ja Estonia-Golf ottivat seniorit vastaan toukokuun alussa 8-10.05.2012. Näistä paremmaksi todettiin Niitvälja kenttä, uudistettu, hyvä kuntoinen ja kuiva, Estoniassa oli hiukan kevään kosteutta. Matkalle oli mukana 39 senioria ja siitä suoriuduttiin aivan kunnialla, kokonaisuudessaan hyvä kauden avaus!

Kesämatkan vaihtoehtotarjouksista valittiin eteläisen Suomen kentät Nurmijärvi Golf ja Hirsala Golf ja ajankohta 25 – 26.07.2012. Molemmilla kentillä oli uutusarvoa suurimmalle osalle mukaan lähteneelle neljällekymmenelle seniorille. Yöpyminen tapahtui Långvik-kylpylässä. Loppuarvos-telussa Nurmijärvi Golf sai vähän paremmat pisteet siisteydestä ja kentän pelattavuudessa. Onnistunut kesämatka!

Seniorien osallistuminen 2012 kilpailuihin Toimintavuoden aikana seniorien aktiivisuus osallistua oman ikäluokkansa kilpailuihin omalla- ja vierailla/kotimaankentillä on kasvamaan päin vaikka tietyn ikäluokan (M55) osanotto vieraskenttien kilpailuihin oli osin laimeaa, asian toisaalta ymmärtää. Edellä mainittuihin senioritoimikunnalle osin kuuluviin ja tiedostamiin kilpailuihin ja matkoille osallistuvien seniorien suoritusten kokonaismäärä tällä toimintakaudella oli 1181. Tämä on oikea suunta!

Muu toiminta Seniorit ovat osallistuneet kiitettävästi seuran ja kentän erilaisiin kunnostus-, maalaus-, rakennus- ym. talkoisiin. Samoin kentän valvonta on toiminut seniorivoimin. Useissa kilpailuissa olemme toimineet lähettäjä- , forcaddie- ja toimitsijatehtävissä. Näitä toimintoja olemme valmiit tekemään myös tulevina toimintavuosina.

Nokia River Golf ry

Senioritoimikunta