laatuseuraLogo

NRG SENIOREIDEN TOIMINTAKERTOMUS 2011

Yleistä

NRG:n Senioreilla on ollut vilkas ja monipuolinen toimintakausi myös vuonna 2011. Kausi alkoi talvella talviharjoitushallissa sekä itsenäisesti että pron johdolla muutamissa harjoitusryhmissä. Kesämaanantaisin on pidetty kausikilpailut, joihin senioripelaajien osanotto on ollut aktiivista. Alku- ja loppukaudella on järjestetty muutamia Smile-kisoja. Oleellisena osana kauden toimintaan ovat kuuluneet pelimatkat.

Meitä senioreita oli NRG:ssa v. 2011 lopun tilaston mukaan 659 (naisia 273 ja miehiä 386) eli 38 % NRG:n jäsenistöstä, kun seniorien osuus vielä kolme vuotta sitten oli 32%. Naisgolfareista seniorien osuus on peräti 53%. Viime vuodesta seniorigolffareiden lukumäärä on seurassamme lisääntynyt 36:lla. Kunnioitettavan seniori-ikärajan saavutti vuonna 2011 25 uutta senioria.

Kausikilpailut

Kausi aloitettiin yhteislähdöllä 2.5.2011 Kartano-kentällä ja viimeinen järjestetty maanantaikilpailu pelattiin 12.9. Varsinainen kausikilpailu alkoi 17.5. ja päättyi 23.8; 7 kilpailua kevät- ja syyskaudella. Maanantait 27.6. ja 4.7. pidettiin ”kesälomaa”. Uutuutena kaudella 2011 oli oma sarja 70 vuotta täyttäneille miehille. Päätöskisa palkintojenjakoineen pelattiin yhteislähtönä 29.8.2011. Sekä River- että Kartano-kenttiä pelattiin – joka kolmas kerta Kartanolla.

Kausikilpailun parhaat: Naiset 1. Leena Huostila 44 2. Eeva Suominen 36 M70 3. Marjo Unkila 34 4. Kati Eskola 27 5. Marja Valkama 25

Miehet70 1. Pentti Villberg 42 2. Reijo Saarenpää 41 3. Raimo Skogberg 30 4. Kalevi Unkila 28 5. Markku Huostila 24

Miehet55 1. Esko Rantanen 30 2. Martti Jalkanen 29 3. Juhani Kankaanpää 27 4. Heikki Kaapu 25 5. Antti Järvelä 18 6. Taavi Kirves 17

Kilpailupisteitä jaettiin voittajalle 7, kakkoselle 5 jne. kuudennelle 1. Neljääntoista kausikisaan osallistui keskimäärin: – Naisia 14 (7-20) – Miehiä70 14 (9-18) – Miehiä55 24 (17-30) – Yhteensä 51 (39- 63) eli hieman vähemmän kuin edellisvuonna. Osakilpailujen voittajien bogeypisteet olivat: – Naiset 33-40 – Miehet70 30-40 – Miehet55 34-42

Kausikilpailusuorituksia kertyi seuraavasti: – Naiset 190 kpl – Miehet70 196 kpl – Miehet55 334 kpl – Yhteensä 720 kpl

NRG-mestaruuskilpailut 21-22.8.2011 Mestarit: Naisveteraanit Eeva Suominen, naisseniorit Marja Virtanen, miesveteraanit75 Simo Kaivola, miesveteraanit70 Jaakko Horttanainen, miesveteraanit65 Jussi Avellan ja miesseniorit Jorma Rantanen. Kilpailuihin osallistui yhteensä 78 seniori-ikäistä.

Muut kilpailut

Golfliiton senioreiden kilpailut Golfliiton senioreiden kilpailuihin NRG:n seniorit osallistuivat kaudella 2011 kohtuullisen ahkerasti, mutta mainittavaa menestystä muutamia yksittäisiä osakilpailusijoituksia lukuun ottamatta ei tullut. Paras saavutus oli Jaakko Horttanaisen kolmas sija Suomen ikämiesten mestaruuskilpailun M70 sarjassa.

Pirkanmaan Seniorimestaruuskilpailut Syyskuussa Nokialla pelatussa kilpailussa naistensarjan voittaja oli Marja Virtanen ja neljäs Eeva Suominen. M55-sarjassa Harri Miettinen oli toinen ja Kari Koiviola viides. M70-sarjassa Jaakko Horttanainen oli toinen ja Markku Huostila viides. Joukkuekilpailun voitti NRG.

Neliseuraottelu Neliseuraottelu LGV, GPi, TG ja NRG pelattiin kymmenhenkisin joukkuein Vammalan Pirunpellossa elokuussa. LGV voitti kisan 314:llä bogeypisteellä. Gpi oli toinen 306 bp ja NRG kolmas 268 bp. TG ei saanut joukkuetta jalkeille. Vuonna 2012 neliseuraottelu pelataan Nokialla. Pelimuodon uudistuksesta keskustellaan toimikunnissa ja seniorivetäjien tapaamisissa.

Matkat Kertomusvuoden toukokuussa tehtiin kahden yöpymisen ja kahden pelikierroksen matka Viroon. Matka saavutti suuren suosion; 40 hengen kiintiö täyttyi nopeasti. Heinäkuussa vierailtiin kaksipäiväisellä matkalla Lahden Golfissa Takkulassa ja Viipurin Golfissa Lappeenrannassa. Elokuussa tehtiin päivämatka Aulanko Golfin Eversti-kentälle. Kotimaan matkoja vaivasi osanottajapula (22 ja 16 osanottajaa).

Muu toiminta Useat seniorit ovat osallistuneet erilaisiin kunnostus-, rakennus- ym. talkoisiin. Samoin kentän valvontatoiminta on toiminut seniorijäsenten voimin. Seniorit ovat toimineet eräissä kilpailuissa toimitsijatehtävissä.

Senioritoimikunta Senioritoimikuntaan ovat kuuluneet Kalevi Unkila (puheenjohtaja), MattiVesala (rahastenhoitaja), Sirkka-Liisa Vesala, Marja Valkama, Kari Palo-Oja, Reijo Korpela ja Jorma Koskelainen. Vuoden 2012 alusta lähtien senioritoimikunnan uusi puheenjohtaja on Jaakko Horttanainen.

Nokia River Golf ry:n Senioritoimikunta

Kategoriassa Toimikunnat: Senioritoimikunnan uutiset